Nieuws

Een cruciale voorwaarde voor de levensvatbaarheid van een bedrijf is het vermogen te doen. Innoveren, verbeteren en aanpassen aan steeds veranderende omstandigheden. Vanuit deze gedachten hebben wij een innovatieplatform ingericht. Van hieruit zoeken wij naar mogelijkheden om onszelf, de branche en de wereld om ons heen te verbeteren en te laten groeien. Wat die laatste betreft: alle ontwikkelingen die we hierin doormaken, delen we natuurlijk graag. Lees en groei dus vooral met ons mee šŸ˜Š

 

Intrapeneurship in tijden van crisis


Individueel ondernemerschap van medewerkers kan elke organisatie helpen. Juist als het aankomt op verbetering, innovatie en aanpassingen. Individueel ondernemerschap is een belangrijke eigenschap als het gaat over de wendbaarheid van een organisatie. In tijden van crisis (zoals nu) is dit niet anders. Of juist wel? Wat is het effect van een crisis als het aankomt op het innovatief vermogen van de medewerker? Versneld of vertraagd dit juist? En wat doet het met het werkplezier van ieder individu? Zitten daar verbanden en kunnen we hier conclusies uit trekken? Om antwoorden te kunnen geven op voorgaande vragen, is TNO met een onderzoek bezig dat zich richt op intrapeneurs (interne ondernemers). Ze doen onderzoek naar het effect van een crisis op de ontwikkeling van innovaties en bijbehorend gedrag.

Vorige week mocht David kennis maken met twee onderzoekers; Roos en Nico. Zij zijn onderdeel van het team en wilden bekijken of PRO6 managers in hun onderzoek zou passen. En of David in hun onderzoek past.

De eerste officieuze, extreem-kort-door-de-bocht, conclusies tijdens het gesprek zijn bemoedigend. Het geeft stof tot nadenken en inspireren om ver buiten het onderzoek de hele wereld in een ander daglicht te bekijken. Na een enthousiaste kennismaking van een dik uur, blijkt het verhaal van David perfect binnen hun kaders te passen. Well done! Ze kunnen daarnaast de conclusie trekken dat de organisatie en cultuur van PRO6 managers het onderzoekskader verbreedt en zien verschillende interessante thema's om eventueel aanvullende onderzoeken op te kunnen doen.

Het is duidelijk: er is een klik. En een go. De kennismaking wordt door Roos afgerond met de woorden: "We gaan de komende dagen overleggen. Een uitgebreid interview voor dit onderzoek en misschien een bedrijfsbezoek bij PRO6 managers, zouden weleens heel gaaf kunnen zijn." We couldn’t agree more. Wordt vervolgd dus! Wil je op de hoogte blijven, volg David, volg ons profiel en maak een afspraak om nader kennis te maken, wie weet wat we voor elkaar kunnen betekenen.

 

Nieuws

Gerelateerd:



Wilt u meer weten
of informatie?



PRO6 managers werkte al samen met: